Wat te doen met zoekwoorden met status “laag zoekvolume”?
17 februari 2016 - Door Koen Kornegoor in Online AdverterenZoekwoorden met status laag zoekvolume hebben weinig tot geen zoekvolume. Simpel gezegd, in de afgelopen 12 maanden heeft hier niemand op gezocht. Hoe goed ze ook aansluiten bij je merk, product of dienst, deze zoekwoorden leveren dus geen bezoeken op en zijn daardoor niet relevant voor je AdWordscampagne.
status laag zoekvolume verwijderen of onderbreken?
Persoonlijk liet ik zoekwoorden zonder volume gewoon staan. Baat het niet schaadt het niet dacht ik. Echter hebben deze zoekwoorden wel effect op je campagnekwaliteit. Gezien zoekwoorden met de status “laag zoekvolume” irrelevant zijn, kan dit een negatief effect op de kwaliteit van je campagne hebben. (kwaliteitsscore wordt door AdWords op de achtergrond ook op campagneniveau bijgehouden). Deze zoekwoorden zorgen er voor dat je campagne gemiddeld minder actief lijkt. Daarom is mijn advies om deze zoekwoorden niet alleen te onderbreken, maar zelfs te verwijderen.
Door zoektermen met de status laag zoekvolume te verwijderen, worden ze niet meer door het systeem van Google AdWords mee geteld in de totale kwaliteit van je campagne. Je advertentiegroep lijkt daar door gemiddeld actiever, en dat heeft weer een positief effect op de kwaliteit. Eigenlijk geef ik hier dus een super eenvoudige tip om je campagne te verbeteren 😉
Aan de slag dus!
p.s. heb je een aanvulling op dit artikel, plaats gerust een reactie!