Heb jij of ben je verantwoordelijk voor een website of webshop, je steekt er je ziel en zaligheid in, maar de online omzet valt je tegen? Dan kan ik je helpen.
Dat kan in de vorm van strategisch advies, een interim rol (voor lange of korte tijd), ik kan jou of een collega coachen of opleiden, maar ik kan ook je de online marketing uit handen nemen. Online resultaat staat voorop. Wat dat resultaat precies moet zijn spreken we samen af.
Wil je een persoonlijke gratis tip, puur gericht op jouw site en in jouw branche? Mail me je naam en URL, en ik mail je een meer-online-omzet-tip terug!
|
Bouwjaar: 1982, geboren en getogen Achterhoeker. Ik durf mijzelf wel sportliefhebber te noemen, en dan met name een passie voor voetbal. Tussen de voetbalseizoenen door mag ik graag een potje golf spelen, en bespeel graag golfen met een surfplank ergens in een land ver weg. Het reisvirus heb ik dan helaas ook onder de leden. Ohja, en in de winter moet er natuurlijk geskied worden. Mijn roots ligt in Borculo, een echt ons-kent-ons-stadje.
Sinds mijn vierde voetbal ik daar bij de lokale vereniging D.E.O, waar ik voordat ik verhuisd ben naar Meppel, drie jaar voorzitter ben geweest. De liefde bracht mij in Meppel waar ik sinds oktober 2017 gelukkig samenwoon met Linda. Inmiddels zijn we gelukkig getrouwd en is onze dochter Eva geboren.
Na de studie MBO studie Commercieel Marketing Medewerker, ben ik vervolgens in Enschede afgestudeerd als Cross Mediale Markteer. Tijdens mijn afstuderen bij Teamsport.com, een onderdeel van Schuurman Intersport, is mijn passie voor E-commerce ontstaan. Teamsport.com verkocht sportkleding aan verenigingen. Mijn opdracht was om hier voor een webshop en hier een crossmediaal marketingplan voor op te zetten. Ik was nou niet bepaald een die-hard student, maar nadat ik met een 9 afstudeerde was ik toch best trots.
Na mijn afstuderen schreef ik mezelf in bij de kvk en had via via al wat kleine opdrachten. Maar nadat John Schuurman himself mij belde met de vraag of ik ook niet voor Schuurman Schoenen de webshop wilde opzetten, wist ik het snel. Deze kans liet ik niet schieten. Zo begon ik op mijn 25ste mijn eerste echte grotemensenbaan! Tegelijker tijd kon ik doorbouwen aan Teamsport.com.
In die periode won ik tijdens de Webwinkel vakdagen een gratis webwinkel t.w.v. €12.500!! De TCD, een beurs gericht op e-commerce had een wedstrijd uitgezet. Om kans te maken op deze prijs moest je in 2 A4-tjes een webshop-concept insturen. De beste drie mochten op de beurs komen pitchen. Mijn concept scheidsrechtershop.nl werd er uit gepikt, een niche-webshop speciaal voor scheidsrechters!
Daar ging ik, in pak en al, goed voorbereid met een strakke presentatie richting de jaarbeurs. Die goede voorbereiding betaalde zich uit, de vakjury was overtuigd! In 3 dagen werd de webshop in elkaar gezet, zodat live op de beurs de eerste bestelling verzonden kon worden. Tot mijn verbazing kreeg dit een behoorlijk media-staartje. Zo kwam ik op de fiets richting werk Live in de uitzending van Edwin Evers, haalde het de Telegraaf. Zelfs Tanja Jess belde van 100% NL, maar gezien zij 0 verstand heeft van voetbal werd dat niet echt een soepel gesprek 🙂 Ik kijk daar altijd nog met plezier op terug. Het heeft mij enorm verder geholpen.
Na mijn Schuurman-tijd heb ik de Achterhoek verlaten om in een zelfde rol voor House of Shoes in Berg en Dal bij Nijmegen aan de slag te gaan. Persoonlijk een zeer leerzame periode! Toch ben ik daarna weer snel in de Achterhoek beland.
Als online marketeer heb ik de kneepjes van het vak verder ontwikkeld bij Frontis in Varsseveld. Een full service online marketingbureau. In dienst van Frontis heb ik zeer waardevolle trainingen gehad van SEO goeroes Peter van de Graaf en Roy Huiskes. Als online marketeer heb ik voor een grootscala aan mkb-bedrijven gewerkt, zoals Obelink.nl, Yoursportshop.com en Nedap. Ik hield mij voornamelijk bezig met SEO, CRO en mijn specialiteit Google AdWords.
Na de leuke tijd bij Frontis was ik toe aan een nieuwe uitdaging en meer ondernemerschap. Via Frontis kwam ik in aanraking met Ogu. Met een gedreven en creatief team hebben we het concept ogu.nu online neergezet. Ogu.nu is een webshop met unieke manier van wanddecoratie. Zelfs zo uniek dat we met speciale vt-ogu in het vtwonen magazine mochten en RTL Woonmagazine Ogu gebruikte in home make over. Als webshopmanager heb ik me bij Ogu van A tot Z bezig gehouden met e-commerce zaken.
Van broekie naar ervaren marketeer werd het tijd voor mijn eigen missie en echt op mijn eigen benen te staan. Begin 2015 ben ik gestart als freelancer en help ondernemers meer online resultaat te behalen via hun website of webshop. Inmiddels heb een groeiend aantal tevreden klanten en goed lopende samenwerkingen skerp fc in Doetinchem (mijn allereerste stageplek) en Ebbers Media in Lichtenvoorde.
Na jaren lang bedrijven te helpen met meer online omzet, werd het voor mij tijd om een nieuw paar stoute schoenen aan te trekken. Al jaren speelt ik met het idee zelf een webshop te starten. Maar waarin, dat was altijd de vraag. Wel, het zijn golftassen geworden! Sinds december 2018 ben ik trots oprichter van golftaspro.nl. Waarom golftassen zul je denken.. Nou ik ben van mening dat je altijd iets moet doen waar je een bepaalde feeling mee hebt. Gezien ik graag zelf golf en steeds meer ga golfen, is de link met golf snel gelegd. Daarnaast zoek ik het vaak in een specifieke niche, en zo ontstond het idee voor een webshop specifiek in golftassen en golftrolleys. Het assortiment bestaat momenteel uit topmerken zoals Mizuno, Sun Mountain, Bennington, Fastfold, Clicgear, Cobra Big Max, PXG en SkyMax.
In principe zie ik de webshop als een hobby, maar wel als een hele serieuze. Wie weet maak ik van mijn hobby wel mijn werk!